Frågor och svar om billån

Hur löser jag mitt billån?

För att lösa ditt billån kontakta Kundtjänst på telefon 08-473 47 10

Normalt tar det 2-3 bankdagar innan vi ser din betalning. Så snart vi registrerat betalningen löser vi ditt billån och meddelar Transportstyrelsen att krediten är avslutad. Transportstyrelsen skickar därefter ut nya registreringsbevis till den som då står som ägare till fordonet

Kan jag betala mitt billån med autogiro?

Ja, önskar du erhålla ett sådant medgivande kontakta då Kundtjänst eller skriv ut ett autogiromedgivande direkt och skicka detta till oss. Förutom kontoinformation krävs det att du fyller i ditt kontrakts samt registreringsnummer vilka du finner på din faktura.
Kontakta Kundtjänst på telefon 08-473 47 10 för mer information.

Hur gör jag för att extraamortera på mitt billån?

Du som är avbetalningskund kan göra extra inbetalningar på ditt billån. Detta kan antingen medföra att kredittiden förkortas alternativt att månadskostnaden minskas.
Kontakta Kundtjänst på telefon 08-473 47 10 för mer information.
 

Kan jag betala mitt billån via e-faktura

Nej, i dagsläget kan vi inte erbjuda det som ett alternativt betalningssätt.

Varför är det en aviseringsavgift när jag betalar mitt billån med autogiro?

Anledningen är att vi skickar ut ett månatligt underlag för redovisning av ert billån. Autogirobetalning administreras av Bankgirocentralen, som vi har en kostnad till.

Är det samma OCR-nummer på alla mina billånsavier?

Nej, det är olika varje månad. Därför bör du inte använda det senaste OCR-numret vid din aktuella betalning.

Kan jag överlåta mitt billån till någon annan?

Ja, det finns möjligheter att överlåta ett billån till en annan person/företag.
Kontakta Kundtjänst på telefon 08-473 47 10 för mer information.

Kontakta oss
08-473 47 10